10 aprilie 2008

TORT ZEBRA

recipes by Nelly
Blat:
3 oua, 75 gr zahar, 1 plic praf de budinca de ciocolata, 1 lingurita praf de copt, un plic zahar vanilat, 90 gr fainaCreme:10 foi de gelatina, 4 galbenusuri, 200 gr zahar, 250 ml lapte, 750 urda dulce sau Ricotta, sucul de la o lamaie, 500 ml frisca, 2 linguri cacao
Preparare:1
. Pentru blat, se separa ouale.
Sebat galbenusurile cu 3 linguri apa fierbinte, se adauga zaharul tos si zaharul vanilat, se inglobeaza faina amestecata cu praful de budinca, urmata de albusurile batute spuma. Se toarna intr.o forma tapetata cu hartie de copt doar pe fund.
Se coace cca. 25de min. la 190 de grade, se lasa sa se raceasca in forma.2.
Se amesteca galbenusurile cu zahar si alpte si se dau in fiert, se iau de pe foc si se dizolva inauntru gelatina.
Se lasa sa se raceasca si se inglobeaza branza amestecata cu suc de lamaie, apoi frisca batuta.
Se imparte in doua crema si in jumatate se inglobeaza cacao.3.
Blatul se aseaza pe un platou, cu un inel pentru torturi imprejur.
In mijloc se aseaza un polonic de crema alba, deasupra un polonic de crema de ciocolata si tot asa, pana se termina. Tortul se da la rece.Ps. am folosit in loc de urda crema de branza dulce...

3 comentarii:

  1. MINUNAT !!!!
    Am si eu o rugaminte...imi poti spune cite gr are o foaie de gelatina ???
    Eu cunosc numai pliculetul de gelatina de la Dr Oetker !
    Multumesc !
    Te pup, Sidy.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar nu-mi poate raspunde nimeni ???
    Sidy

    RăspundețiȘtergere
  3. scuze Sidy ca nu ti-am raspuns urgen.am fost plecata la munte,si-am gasit mesajul abia acu'.se spune ca un pachetel de gelatina de 10 grame din Romania=sint 6 foi.Eu cred ca ai nevoie de 18 grame gelatina la plic.
    .........
    deci:
    gelatina foi............gelatina granule.........lichid
    12foi............................20g......................1litru
    6foi..............................10g....................500ml
    3foi...............................5g.....................250ml

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !