17 iulie 2008

Iahnie de fasole boabe

Ingrediente:
500 g. fasole uscata(eu am folosit fasole de 3 feluri de la chenuri), 3 cepe, 3 linguri ulei, 1 lingura paprika, 1 frunza de dafin,cirnati de casa,1 morcov,telina si 250 ml apa.
Mod de preparare:
Se alege fasolea cu bobul mare.(eu le-am folosit pe cele de la chenuri) Se tine, inainte de afi pusa la fiert, doua ore in apa calduta. Se scurge si se pune intr-o oala cu apa rece, care sa o acopere de un deget. Se pune oala pe foc mic, sa inceapa sa fiarba cu incetul.
Cum da in clocot, se trage la oparte, se scurge si se pune din nou la foc potrivit cu apa fierbinte,in cantitate egala cu aceea varsata.
Se lasa sa fiarba la foc potrivit,se ia spuma. Se storce de apa,si se adauga in cratita cu celelalte ingrediente.
Se prajeste separat in ulei, ceapa taiata pestisori,cirnatul,morcovul,telina,paprika....se amesteca cu fasolea fiarta si se adauga bulion(eu am adaugat apa 250 ml in loc de bulion), o frunza de dafin,sare. Se tin sa dea cateva clocote impreuna.
Nu trebuie lasata sa scada prea tare; La sfirsit am facut o ingrosala din:
1 lingura cu faina,putina apa,se face o ingrosala,care se arunca peste fasole,si se mai lasa sa de-a un clocot.
se serveste racorita cu castroveciori murati.


6 comentarii:

  1. Ce bine arata !!!! E mancarea mea preferata...mmmmmmmmmmmmm Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi Gina.da ie foarte delicioasa,si noua ne place mult.
    te pup si pe tine,si sa nu uiti sa-mi scri de scrumbie in engleza daca sti?

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. ce am gasit eu pe net la scrumbie, suna asa:
    Herring
    A mea este scrumbie de Dunare, se pare ca sunt mai multe feluri de scrumbii.....sper sa gasesti, e tare gustoasa. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Fasole cu carnacioooori... de cand n-am mai mancat... Buna-buna :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Mersi Gina.Ma uit dupa herring astazi.te pup.

    Mersi Edith.Ie buna-rau fasolica asta.te pupicesc si pe tine.muahhhhh

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !