10 aprilie 2008

AMANDINA"MARIA"





Ce ne spune Maria Apascaritei despre reusite AMANDINE.SURSA: http://www.vulpeabucatar.com/forum/viewtopic.php?t=204

.Am inceput facind-o ca pe un piscot cu ccacao dar bine insiropat.
siropul l-am"parfumat"cu putin zahar ars.
O prajitura are o aroma deosebita daca-i adaugi putina aroma de zahar ars.
Deci ard 2 linguri bune de zahar pina face spuma si pun 4 cups(1 litru)apa.
Acesta e doar aroma din care adaug la sirop,adaug in blat,adaug la glazura.

Avem nevoie
1 pachet de praf de chocolate cake-devil's food
15 oua,2 cup(480 ml)din siropul acela de zahar ars,
2 cup(480gr)zahar,
2/3 cup ulei,

2 cup faina deci praful de chocolate cake cernut,ouale separate,albusurile batute cu zaharul.

Iar vreau sa va dau un sfat-pt un piscot reusit nu bateti ouale pina sint foarte tare,e de ajuns soft peak, galbenusurile,siropul de zahar ars,uleiul si praful cernut,amestecate cu telul.iar faina cernuta peste ac compozitie dar amestecata odata cu albusurile .
Aceasta compozitie o impart in 3 tavi de 18 inch/12 inch
Le coc la foc moderat 325-350 F.
le las la racit,si fac un sirop din 5 cups apa si 14 oz zahar, aroma de zahar ars,esenta de rom.

Deci fiecare foaie o insiropez cu 2 cups de sirop,
incearca cu degetul mare sa"fortez "siropul sa intre in prajitura
Apoi curat putin foaia de sfarmuri,pun prima crema
(o crema de unt frecat spuma cu o budinca fiarta de vanilie)apoi pun al doilea blat il insiropez binesi intind a doua crema,o crema de cacao pe baza de unt-1/2 lb unt frecat spuma cu o compozitie din 3 oua batute pe aburi cu 5 linguri de zahar si 3 de cacao,lasate la racit si incorporate in unt.
Nu stiu daca am fost destul de explicita cu cremele,pt ca nu am poza cu ele cind le-am preparat.

Deci am doua creme pe baza de unt,fiecare din 1/2 lb de unt una alba cu budinca de vanilie si una de cacao ,
Peste crema de cacao pun a treia foaie si o insiropez.
Pun prajitura la frigider peste noapte sau pt cel putin 8 ore.
Eu o impart in 5 sau 6 pe lungime.o tai si-i pun glazura pe care o fac in felul urmator:1 cup de sirop de zahar(din ala care l-am descris la inceput)si 2 cup de zahar le pun la fiert,le las putin la racorit si adaul 3 cups de semisweet chocolate chips.

Le amestec bine si le torn peste fiecare bara de prajitura .




2 comentarii:

  1. am facut prajitura amandina maria si a iesit super este un pic de lucru dar merita incercata ca este delicioasa o recomand pentru toata lumea

    RăspundețiȘtergere
  2. Hi Marta.Ma bucur ca ti-a placut amandinele.Intr-adevar e de lucru la ele,dar se merita ca sint gustoase.Abia astept sarbatorile de iarna s-o prestez iarasi.Revin si cu shuhaida si-ti las mesaj pe mail.O zi faina.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !