5 martie 2012

Tort cu ciocolata,lapte condensat,mascarpone si caramel(La multi ani de 8 Martie!)


MAMA:
Iti multumesc cu toata fiinta mea si as vrea sa stii, chiar daca nu-ti spun tot timpul asta,
ca te iubesc, iar acest sentiment nu va inceta niciodata!
TE IUBESC!

La multi ani pentru toate Mamele/viitoarele Mamici/Doamne/D-soare/din lumea intreaga!
Va doresc o primavara plina de dragoste!


INGREDIENTELE pentru blat de cacao
***

10 oua separate
10 lg zahar
9 lg faina
4 lg cacao
-------------------------
Se mixeaza galbenusurile cu zaharul timp de 5 minute,pana se obtine o spuma consistenta
Se adauga faina cate o lingura si se amesteca mereu,
apoi cacao si la urma albuurile batute spuma si se amesteca usor.
Se amestecam cele doua compozitii
 Le punem intr-o forma cu diametrul de 26 de cm tapetata cu hartie de copt,
si dam la cuptor 30 minute/test cu scobitoarea.
Dupa racire batul se taie in 3 parti egale.

*** 
CREMA de mascarpone si caramel
***
500g mascarpone
300g lapte condensat
12 grame gelatina
200 grame frisca lichida
1 budinca de caramel
***
Budinca de caramel se prepara dupa indicatiile de pe plic(praful+6 linguri zahar)
 Gelatina se pune la inmuiat in putina apa rece .
Dupa 10 minute se da la microunde citeva secunde ca sa se topeasca .
Se adauga gelatina in budinca calduta si se amesteca bine.Se da la rece acoperita cu foliie.
Brinza Mascarpone se amesteca cu laptele condensat(indulcit),si se bate bine cu mixerul.
Se adauga budinca rece si se continua baterea.
Lasam crema la frigider
Batem la mixer 200 ml frisca lichida cu 3 linguri zahar,
adaugam in compozitia de mascarpone si caramel.
---------------------
SIROPUL
***
100 gr zahar se caramelizeaza si se stinge cu 150 ml apa.
Se fierbe pina scade putin. Se adauga putina esenta de rom.
Se insiropeaza blaturile de cake.
***
Se ia o forma de tort cu marginele detasabile.
Crema se imparte in doua parti egale.
Se aseaza primul blat, insiropam si ungem cu un strat subtire de nuttela moale..
Se aseaza jumatate de crema mascarpone,foaia insiropata,nuttella,crema si ultima foaie de blat.

Deasupra tortului am adaugat un
Mousse de ciocolata:
100 grame ciocolata-Se taie bucatele si se incalzeste cu 80 ml frisca lichida pina se topeste  
3 grame gelatina-se pune in 2 linguri de apa rece 10 minute.
Se adauga gelatina in ciocolata calda,si se amesteca pina se dizolva
Se lasa la rece pentru 1/2-1 ora
Se bate 50 ml frisca si se adauga usor in mousse-ul de ciocolata.
Se aseaza deasupra tortului.

***
 Se da la frigider peste noapte.
Se decoreaza dupa imaginatie(eu una n-am timp sa le dichisesc :)
Am decorat cu simburi de rodie,coaje de lime si fulgi de cocos.




 Enjoy!

42 de comentarii:

  1. Mama cat este de frumos! MAscarpone si lapte condensat... ce poate fi mai bun?! La multi ani atat pentru tine cat si pentru mama ta! Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. un tort f frumos! imi place la nebunie cum este decorat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wow,si eu care credeam ca am aruncat ceva pe el sa-l acopar.In ultima vreme nu prea am avut timp de dichisit torturi...Vreau relax in weekend :).Multumesc frumos.Happy 8 Martie!

      Ștergere
  3. Deliciosul tortul...
    La multi ani si o primavara minunata sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  4. Il pun pe barbate'meu sa faca! Hahahaha! Asa...cadou de 8 martie pentru mine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Norocoasaaaa!vreau si eu un bucatar-cofetar ...:).La multi ani!

      Ștergere
  5. Foarte frumoase cuvinte!! La multi ani mamei tale si tie de asemenea! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmmm... trebuie sa fie delicios la ce compozitie are!... Mascarpone cu caramel... yammyyy....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este,foarte cremos si delicios.La multi ani de 8 martie!

      Ștergere
  7. Arata minunat! Mi-a placut foarte tare inceputul.. si ai dreptate, poate ar trebui sa le spunem mai des ca le iubim! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Un tort super bun.
    La multi ani tuturor femeilor din familia ta.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani de 8 Martie!!!!!atat tie cat si mamei tale dar si tuturor mamelor din lumea intreaga:X!!!!!!!!Cat despre tort, arata senzational!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani de 8 Martie! La multi ani mamei tale si tuturor femeilor!

    RăspundețiȘtergere
  11. I love this wonderful cake! I'm so sorry that i'm not speaking your language, but i want to follow you! I'm Italian and your language is similar to sicilian dialet,this is funny ^_^ i can understand something that you write! You're from Romania?

    My name is Virginia, nice to meet your blog!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much Virginia for the nice comment. I am from ROMANIA but I have been living in the USA for a long time. Thank you for following my blog.My name is Dolores Simona nice to meet yout too.Hope you liked the cake.I was checking your blog too and I love it.

      Ștergere
  12. La multi ani, sa fii sanatoasa, iubita si apreciata pentru tot ceea ce faci! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. la multi ani! foarte frumos tortul si foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani !
    Tortul este minunat,are tot ce-mi place!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Flory.Este foarte delicios! La multi ani de 8martie!

      Ștergere
  15. La multi ani! azi e ziua mamelor si a noastra,a fetelor!
    eu folosc nikon d3100, cand fac pozele folosesc lumina natural, iso auto, fara blitz ... ioi cate am de invatat. inca nu stiu nimic!

    ma bucur ca ma urmatesti, ma flateaza vb tale.
    sincer eu te admir pentru cum faci torturile si decorul lor, mi-as dori sa pot face si eu ca tine :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Superb tortul!La multi ani de 8 martie!

    RăspundețiȘtergere
  17. La Multi Ani!! Sa ai o primavara minunata, plina de dragoste si impliniri!!

    RăspundețiȘtergere
  18. La Multi Ani de 8 Martie!
    Fata mea este inebunita dupa rodii. O sa-i fac o surpriza si o sa-l fac.O sa-i placa cu siguranta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!La multi ani si fetelor tale! Succes..Tortul e foarte cremos si delicios!:)Merita incercat!

      Ștergere
  19. Tortul arata ....asa ca sa sari pe el!
    Daca imi permiti ...m-ai cucerit cu citatul de I.Teodoreanu si cu imaginea blogului.
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !