24 ianuarie 2012

Placinta cu brinza BOREK

 Cu ceva timp in urma am zarit aceasta placinta delicioasa cu brinza
pe blogul lui Edith(multumesc),iar de Revelion am executat-o pentru un party.
Foarte buna si merita incercata!!
Si...mai am in vizor pe blogul lui Guvi(Andreea)
burekul cu carne(curind,fff curind):).Multumesc.
.

INGREDIENTELE NECESARE:

500 g foi yufka (5 foi mari rotunde)
500 g branza telemea(eu am avut feta si spaniola)
1 legatura de patrunjel(eu am pus ceapa verde)
5 oua,400 g iaurt,100 ml apa
boia dulce,piper, seminte de susan (optional)

PREPARAREA:

Ungem cu putin ulei o tava (30x20 cm) si asezam o foaie de placinta yufka.
Lasam marginile sa iasa din tava, ca in imagine .

Luam o alta foaie si o rupem bucati mari si le punem peste foaia intinsa in tava.


Radem branza pe razatoarea mare (sau o sfaramam cu furculita/mana..)
Eu am pus feta si brinza spaniola(ador aceasta brinza)
Taiem coadele de ceapa marunt si o punem peste branza,adugam piper.
Amestecam compozitia.

 Intr-un bol, batem ouale cu mixerul, adaugam iaurtul,
omogenizam si apoi punem treptat circa 100 ml apa rece


 Punem cu polonicul din amestecul de ou,iaurt,apa 3 polonice peste aluatul rupt in bucati,

 
Punem un strat de branza (1/2 din cantitate) , pe care il intindem in strat uniform

 
Apoi punem alta foaie rupta bucati (chiar o foaie si jumatate),
din nou 1/3 din amestecul de ou/iaurt si restul de branza.
Deasupra punem iar foaie rupta bucati.
Pastram o bucata in forma de dreptunghi cat dimensiunea tavi pentru a pune deasupra.
Dupa ce punem foaia rupta, strangem peste ea si capetele care ieseau din tava
si punem deasupra foaia dreptunghiulara .

Punem deasupra ultima parte din amestecul de ou/iaurt.
Am presarat deasupra boia dulce si putin cascaval.

Dam la cuptorul bine incins pt circa 40/45 de minute.
Se poate servi rece sau calda
Foarte buna.Multumesc Edith.



recipe by Edith

ENJOY!

15 comentarii:

  1. Delicioasa!!! Am furat o bucatica...
    Cu drag iti ofer un premiu, care te astepta sa-l ridici! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm ce bunatate avem noi aici!! Arata tare bine! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicios, aceste foi sunt aceleasi ca cele de la Baclava?

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc .Foile nu sint acelea subtiri de placinta, foile yufka sint putin mai groase fata de foile de baclava si se gasesc la magazinele turcesti.O seara faina!xoxo

    RăspundețiȘtergere
  5. Super faina , trebuie sa dau "iama" in magazinul turcesc de aici , poate gasesc foi .

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca a fost o nebunie placinta asta...
    oare cu foi de placinta din acelea subtiri, nu s-ar putea face ?
    Te tzuc draga mea !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte buna.Eu cred ca se poate prepara si cu foi de placinta,insa foile yufka sint mai putin mai groase.pup si eu.xoxo

      Ștergere
  7. Cat de bine arata! As manca si eu o bucatica!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !