9 decembrie 2011

TORT de CIOCOLATA cu VISINE SUPERMAN


 Cu ceva timp in urma am facut acest minunat tort cu crema de ciocolata si visine.
Extraordinar de bun pufos si fraged.


INGREDIENTELE

BLATUL DE CACAO

 9 oua,
9 linguri cu zahar,
8 linguri cu faina,
3 linguri cu cacao.
SIROPUL

Se fierbe 8 linguri zahar,200 ml apa si 200 ml copot de visine
siropul se va fierbe pana scade la jumatate cantitatea de apa+sirop.

CREMA DE CIOCOLATA

 300 de grame unt,
5 linguri zahar,
 o jumatate pahar cu apa,
 100 de grame de ciocolata cu lapte,
3 linguri de cacao.

PREPARAREA


Se freaca galbnusurile cu zaharul timp de 5 minute,pana se obtine o spuma placuta, consistenta.
Se adauga apoi faina cate o lingura si se amesteca mereu,
apoi cacaoa si la urma albusurile spuma.
Se amestecam cele doua compozitii.

Dupa ce le-am amestecat le punem intr-o forma cu diametrul de 24 de cm
tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor.

30 de min  (aprox 180 grade).incercati cu scobitoarea :)

In timpul asta facem crema.
se pun intr-o cratita pe foc zaharul, apa, ciocolta si cacaoa si se lasa sa fiarba 5-6 minute pana incepe sa forfoteasca, amestecand mereu ca sa nu se prinda
   

In timpul acesta cind se coace blatul, facem crema.

Se pun intr-o cratita pe foc zaharul, apa, ciocolta si cacaoa si se lasa sa fiarba 5-6 minute pana incepe sa faca bulbuci :), amestecand mereu ca sa nu se prinda.
Luam cratita de pe foc si lasam sa se raceasac dar amestecam din cand in cand.

Frecam untul bine de tot /eu am facut operatiunea cu mixerul si a iesit grozav/ si dupa ce amestecul de ciocolata e complet racit incorporam incet in unt batut spuma.
Se obtine o crema foarte buna si pufoasa.

Am taiat in doua blatul si am insiropat fiecare parte bine de tot.
Asa arata blatul inauntru.


visinele scurse bine de zeama lasata

Apoi am impartit crema pe care am intins-o bine intre cele doua parti,
am pus visinele si-am imbracat tot tortul in frisca.

Asa arata dupa o seara in frigider

Si o felie pentru mine :),ca nah...eu am muncit :)haha.

scuzati masa..era plina de pizza,sarmale si alte bunatati :)
..ah,si o minuta tare scumpa care dorea sa sufle luminarea cit mai repede si sa fure frisca de pe tort :)

Happy birthday to you
happy birthday to me :)lalalalla

si tortonul

 ENJOY!

10 comentarii:

  1. Hmmm, ce bunatate de tort... o feliuta cu visine si pentru mineee... am vazut minuta, sigur sarbatoritul vroia sa sufle in luminarele, dar si sa se linga pe degetele ...

    RăspundețiȘtergere
  2. ciocolata si visine !super!si ce frumos l-ai decorat !

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicios!!!1yammy,yammi, ce mult ne plac si noua torturile cu visine,cirese...le iubim:)))Foarte frumos decorat.Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  4. Ciocolata si visine , combinatia perfecta pentru mine .

    RăspundețiȘtergere
  5. Daniela,Multumesc.Primeste in dar o feliuta de tort virtuala :).

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc pansy.Decorul lasa de dorit :)..n-am avut timp destul sa-l piaptan bine,dar a placut la toti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Maria.Si noua ne place cioco cu visine,cioco cu zmeura,cioco cu portocale,cioco cu cirese:)..

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Dorina.Merita incercat ca e tare bun..

    RăspundețiȘtergere
  9. Maya,o feliuta virtuala am si pentru tine :).Serviti va rog!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !