19 iunie 2009

TORT CU CREMA CARAMEL LISSA

recipe by Lissa



Blat:
8 oua
8 linguri de zahar
7 linguri de faina
1 lingura cacao
1lingurita rasa cu praf de copt
Crema
10 linguri de zahar
200 ml lapte
250 ml frisca
3 oua
1 lingura amidon alimentar
10 g gelatina
Pentru insiropat
100 ml apa
2 linguri zahar
1 lingurita esenta de rom
Pentru sirop :Amestecam zaharul cu apa si cu esenta de rom ,le punem la fiert si dupa cateva clocote, stingem focul si lasam siropul sa se raceasca.
Preparam crema : Zaharul se topeste la foc mic pana se caramelizeaza, apoi se adauga laptele fierbinte amestecand repede.
Separat se freaca galbenusurile cu amidonul se adauga siropul fierbinte si se pune pe foc amestecand mereu pana se ingroasa ca o smantana.
Adaugam gelatina dizolvata in putina apa rece.
Lasam crema sa se raceasca si apoi o amestecam cu frisca si cu albusurile batute spuma.
Blat: Se bat albusurile spuma tare , apoi se adauga zaharul si se bate pana se topeste zaharul.
Se adauga galbenusurile unul cate unul si apoi faina amestecata cu cacao si praful de copt.
Se coace intr-o forma rotunda ( 26 cm) unsa cu unt si tapetata cu faina timp de 25 de minute 180 gr.
Se scoate, si se lasa sa se raceasca bine.









8 comentarii:

  1. buna.te-am adaugat si eu, dar sa stii ca eu nu m-am vazut prin lista ta.te rog sa mai verifici o data, poate ai uitat sa salvezi:)
    multumesc
    http://schoolgirlswardrobe.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  2. Te-am adaugat in partea de jos la RUBRICA
    : ALTE BLOGURI:
    Anunta-ma daca nu apare.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Paradisule drag ,ma servesc si eu cu o feliuta de tort ...tare mult ne place si noua crema asta!
    Te pup si o duminica placuta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hello Paradis, merci de vizita si commentul de ieri. Inca am probleme cu PC-ul dar prefer sa nu mai vorbesc despre asta. Tortul cu crema caramel arata excelent desi sint foarte "indulcita" de tot ce am mai facut si eu, dar sint si foarte pofticioasa din fire... :)))
    XOXO pe curind!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmm paradis, ce tort ai facut... Buna rau crema asta, si eu am incercat-o!
    La multi ani sarbatoritului!

    RăspundețiȘtergere
  6. Lissa,multumesc in primul rind pentru reteta de crema caramel,si esti binevenita la o feliuta(vai ce zgircita sint :)..glumesc.Un pupic.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nina,mersi...te mai vizitez si eu.Un pupic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mersi frumos Edith.Da intr-adevar foarte buna crema asta,adica tot ce este caramel ne place.Sarbatoritul fusese fratele meu.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !