4 martie 2009

TORT WINTER


recipe by GabiCara

INGREDIENTE
INGREDIENTE PENTRU BLATUL DE BEZEA
3 albusuri (cca110g)
150g zahar pudra(eu am inlocuit zaharul pudra cu cel tos)
cateva picaturi de zeama de lamaie
- stafide
- bucati de nuca(eu am pus fructe uscate)
PREPARAREA BLATULUI DE BEZEA
Se bat albusurile spuma cu zaharul pudra si 3-4 picaturi de zeama de lamaie, ca pentru orice bezea.
Spuma rezultata se aseaza intr-o forma de tort cu diametru de 26cm,
tapetata cu hartie de copt si unsa bine.
(MENTIONEZ ca eu l-am prestat intr-o tava foarte mare,
si cantitatea dublata)
Se presara deasupra nuci si stafide si se coace trei ore si jumatate la 100oC. (am presarat deasupra fructe uscate,si-am lasat-o la cuptor 180 grade/350 F pentru circa 40-45 minute)..
am scos-o afara,si-am lasat-o la temperatura din casa,pina a doua zi dimineata.
Blatul trebuie sa se usuce, fara sa se rumeneasca.
INGREDIENTE PENTRU DOUA BLATURI SUBTIRI DE ALUAT
- 1 ou
1 albus (cca 35-40g)
- 70g zahar
- 50ml suc proaspat de portocale
- 50ml ulei
- 75-80g faina
- 1 lingurita rasa praf de copt
**** eu am prestat trei foi,fiinca tava de tort a fost dubla(50cm)***
PREPARARE
Se bate oul cu albusul si zaharul, bine de tot pana face basicute.
Se adauga apoi sucul de portocale, uleiul si faina, amestecata cu praful de copt in prealabil.
Jumatate din compozitie se aseaza intr-o forma de tort, tot de 26cm, tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit la 180oC,
timp de 8-10 minute.
Se scoate blatul din cuptor si se desface din forma, se desprinde hartia de pe fund si se lasa la racit
Se coace la fel si al doi-lea blat.

INGREDIENTE PENTRU CREMA DE CIOCOLATA (MOUSSE)
- 300ml frisca lichida- 250g ciocolata cu lapte- 2 foi de gelatina
PREPARARE
Se incalzeste jumatate din cantitatea de frisca, se adauga ciocolata rupta bucatele si se amesteca pana se topeste, insa fara a fierbe.
Se lasa foarte putin timp, ca sa nu mai fie la fel de fierbite si se adauga gelatina, care a fost inmuiata in prealabil 10 minute in apa rece.
Dupa ce se raceste, se amesteca cu cealata jumatate de cantitate de frisca, batuta, de aceasta data.
Se amesteca pana la obtinerea unei creme omogene si foarte fina.
Se monteaza in jurul primului blat un inel de tort, se pune crema mousse de ciocolata...
se aseaza deasupra si cel de al doi-lea blat...si al trei-lea in cazul meu :).
Se scoate inelul si se pune la rece, timp in care se prepara crema de portocale
si..
INGREDIENTE PENTRU CREMA DE PORTOCALE
- 250ml frisca lichida
- 40g zahar pudra
- 1 plic intaritor de frisca
- 250g mascarpone
- 30g zahar tos
- 50ml suc de portocale
- 20ml suc de lamaie
- 4 foi de gelatina
- coaja si pulpa de la 2 portocale mari
PREPARARE
Frisca se bate bine cu zaharul pudra si praful intaritor.
Branza Mascarpone se freaca cu zaharul, pana aceasta se dizolva.Se amesteca cele doua compozitii.
Se aduga coaja si pulpa portocalelor, filetate si curatate de pielite

Se inmoaie gelatina in apa rece, timp de 10 minute,
apoi se dizolva pe foc mic, in sucul de citrice.
Se raceste si se adauga in crema de portocale si se amesteca toate ingredientele.Se pune crema de portocale peste blat si marginea tortului se imbraca in crema
se lasa 2 ore la frigider.
Apoi se pune deasupra blatul de bezea, se pudreaza cu zahar, iar marginile, optional, se orneaza cu frisca. Recomand taierea acestui tort cu cutitul electric.
seciunea trasa in foto pe furis :))
ENJOY!

Un comentariu:

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !