3 octombrie 2008

ALBA CA ZAPADA

Ingrediente si cantitati:
Foile

2 cesti cu zahar granulat,1/2 lingurita cu sare,3/4 ceasca de unt topit,1/2 lingurita cu esenta de vanilie,3 cesti cu faina,3 lingurite cu praf de copt,1 ceasca de lapte,6 albusuri de ou, la temperatura camerei
Crema
250 g unt sau margarina,1/2 litru de lapte,2-3 linguri de faina,300 g zahar pudra,zeama si coaja de la 1-2 lamaii
Mod de preparare:
1
. Amesteca sarea, zaharul si untul topit intr-un vas, adaugand si esenta de vanilie. Incorporeaza apoi faina si praful de copt.
Alterneaza faina (in ploaie!) cu laptele, pe care le incorporezi concomitent in crema deja formata, amestecand foarte bine.
2. Pune albusurile de ou intr-un vas si bate-le bine, pana se formeaza o spuma. Incorporeaza-le si pe acestea in aluat
.3. Se imparte aluatul in 3, fiecare foaie urmand sa se coaca pe rand.
4. Pentru crema, se amesteca faina cu laptele si se incalzesc la foc mic, amestecand continuu, pentru a nu prinde cocoloase. Intr-un alt vas, se freaca bine margarina cu zaharul si se adauga laptele racit. Se amesteca pana se obtine o crema fina, la care se adauga zeama de lamaie si coaja rasa.
5. Se pune crema intre foi si se lasa la rece. Se consuma a doua zi.




8 comentarii:

  1. Super prajiturica asta, Paradis! Era una din preferatele mele in copilarie. Pacat ca nu m-am incumetat inca sa coc foi pe fundul tavii.. Poate intr-o zi.. :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata super prajitura!!!.Este preferata mea.Problema este ca nu imi ies bine foile.Sunt foarte tari,se ridica din colturi,apoi cand incerc sa pun crema se rup.Nici macar a doua zi nu sunt foile pufoase.Exista un secret???Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata ffff bine si as vrea si eu sa o fac... asa ca am si eu ceva intrebari, daca se poate.
    cand spui 'cesti de zahar', 'ceasca de lapte' te referi la sistemul de masurare american (cup) sau la banala cana romaneasca? Ai fi draguta sa ne spui si noua cat inseamna de fapt aceasta 'cana'?
    Multumesc mult! Sorina

    RăspundețiȘtergere
  4. Edith,mersi frumos.
    Romy,foile acestea asa sint...putin tari,dar dupa 2-3 zile devin moi.Eu deasupra asez blat de lemn(tocator) sa se preseze uniform.Sper ca te-a ajutat ceva raspunsul meu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sorina,cana mea cu care am masurat ingredientele,e ca aceea din Romania...o cana normala de ceai(la 245 ml lichid(1 cupa),dar la faina si zahar n-am masurat-o pe cintar,insa cu aceasi cana am masurat toate ingredientele care necesita cesti.Sper ca mai inteles .pupic

    RăspundețiȘtergere
  6. E foarte buna si in varianta cu crema de lamaie. Bucatarul nostru spune ca e mai light:)

    RăspundețiȘtergere
  7. sunt Lavinia...Imi spui te rog ce ii pus deasupra?crema atat? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Lavinia.Deasupra am pus putina crema si- am razalit ciocolata alba pentru aspect.O zi buna!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !