8 aprilie 2008

TORT DIPLOMAT

ATENTIE! CANTITATEA ESTE PENTRU UN TORT FOARTE MARE.
EU AM REDUS PORTIA LA JUMATATE.

recipe by bulinuta.
ingredientele
1 cana zahar
1 cana lapte
6 galbenusuri
1 kg frisca
6-8 pliculetze zahar vanilinat
6 albusuri spuma
fructe la alegere
40-50 gr gelatina dizolvata intr-o cana de apa fierbinte de la robinet.
(se poate adauga 10 grame in plus de gelatina.)

Pentru inceput, se pun pe foc galbenusurile, zaharul si laptele.
  • Se tine amestecul pana se ingroase putin, ca o ciulama, apoi se da la rece.Intre timp, se dizolva gelatina in apa fierbinte.
  • Am batut frisca.Se bat albusurile spuma si se amesteca cu frisca si zaharul vanilinat.
  • Intr-o forma pe fundul careia s-a asezat folie transparenta se aseaza felii de fructe, la alegere.
  • In ciulama CALDA se adauga gelatina (dizolvata in 1/2(110 ml) cana apa FIERBINTE) si se amesteca bine pina se dilzolva bine gelatina.Se lasa sa se raceasca bine, apoi se toarna toata compozitia peste frisca si albusuri.
  • Se pune 1/2 din amestec peste fructele din forma, se mai aseaza alte fructe taiate cubulete si apoi ultima parte de crema.Se da la rece peste noapte.

2 comentarii:

  1. nu stiu de ce dar tortul diplomat nu mi de incheaga,mi-a ramas moale si a trebuit sa-l arunc.gelatina se dizolva pana devine transparenta sau ramane albuie.va rog sa-mi dati si mie un raspuns ca imi place tare mult acest tort si as vrea sa-l fac.va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Cata.Nu stiu de ce ti-a iesit moale,ca deja sint tare in diplomate,dar cel putin mie una nu mi sa intimplat asa ceva.Cantitatea data este pentru un tort mare...pozele ce le vezi dedesupt,portia este la jumatate din cantitatile date(forma rotunda de 26 cm.)Cu gelatina si eu am avut ceva probleme,dar am dizolvat gelatina praf(nu foi)in 110 ml apa foarte fierbinte de la robinet,iar in ciulama destul de calduta am adaugat gelatina cu tot cu apa.Am amestecat bine de tot in ciulama,dupa care am pus-o in compozitia de frisca si albusuri.Acum eu te sfatuiesc ca daca prestez un diplomat asa de mare,sa adaugi vreo 2 plicuri in plus de gelatina.Eu am reteta de la Bulinuta de pe culinar,si-am postat-o asa cum este...singura modificare am facut-o cu gelatina si apa fooarte fierbinte.Imi pare rau ca nu ti-a iesit,dar sper sa-ti iasa de data aceasta.Daca mai ai ceva nelamuriri,poti sa-mi scri si in email la bucatariaparadis@yahoo.com.Ma duc sa verific in reteta si sa adaug cum am prestat-o eu.Te pup.o zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !