16 martie 2009

TORT EGIPTEAN


recipe by Palachinka..am prestat-o de pe blogul Amaliei.

Foile:
ingredientele pentru o foaie:
2 albusuri
2 linguri de zahar
1/2 lingura de faina
40 g alune macinate ( daca nu aveti inlocuiti cu nuci)
Pentru crema 1:
6 galbenusuri
6 linguri de zahar
340 ml lapte
2 linguri faina sau amidon ( eu am pus amidon)
170 g unt nesarat
esenta de vanilie

Pentru crema 2:
200 ml frisca
150 g zahar
120 g alune zdrobite bucati mai mari.
Prima data facem foile; batem albusurile spuma , adaugam zaharul si batem pana acesta se topeste. Amestecam faina cu alunele macinate si o adaugam la compozitia de albusuri Punem hartie de copt pe fundul unei forme cu diametrul de 24 cm, intindem frumoas foaia si coacem la foc mic timp de 25 minute. Intre timp spalam ustensilele si ne pregatim de a 2-a foaie. Repetam actiunea si coacem inca 2 foi ( in total vor fi 3,dar eu am copt 4 foi pentru ca am prestat o portie jumate). Daca nu aveti hartie de copt ungeti forma cu putina grasime
crema:
Cele 6 galbenusuri ramase de la foi le amestecam intr-o craticioara cu amidon , zahar si laptele adaugat treptat. Punem craticioara pe foc si amestecam mereu pana se ingroasa continutul ca si o budinca, apoi luam de pe foc crema si o lasam sa se raceasca .Untul il amestecam intr-un castron doar cat sa se "dezmorteasca" si adaugam putin cate putin din compozitia racita. Picuram cativa stropi de esenta de vanilie si crema este gata.

Pentru a 2-a crema

topim zaharul si apoi il turnam in strat subtire pe o tava unsa cu putina grasime. Lasam sa se raceasca si il dezlipim usor, apoi il zdrobim ( punem bucatile intr-o punga de plastic si le batem cu sucitorul).
Batem frisca tare si adaugam caramelul zdrobit si miezul de nuca ( alune ) zdrobit si el.Asamblam tortul astfel; punem prima foaie, 1/3 din crema de vanilie,1/3 din frisca. Procedam la fel in continuare si cu celelalte foi. Ultimul strat va fi de frisca.Eu l-am facut cam asa :)

Lasam la frigider peste noapte timp in care caramelul se va topi putin in frisca. Taiem cu un cutit bine ascutit.
sectiunea:).ne-a placut.Multumesc.


ENJOY!

51 de comentarii:

  1. Arata suuuper,am sa-l incerc si eu cand voi avea ceva timp la dispozitie,pup si o zi frumoasa^-^

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte fain ti-a iesit! Il am si eu pe lista, dar cred ca necesita ceva timp!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata foarte bine! Si mi-ai facut o pofta.....

    RăspundețiȘtergere
  4. Mama mia, ce minunatie! Deja ghicesc gustul lui, buuun, bun tare. Merita incercat! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ti-a iesit perfect, e mai inalt ca si al meu cred ca ai folosit o forma mai mica :). Cum a fost la gust, ti-a placut ?

    RăspundețiȘtergere
  6. cat de bine arata !!.."fur" si eu o feliuta pana nu vin fetele sa ti-l manance pe tot...

    o zi minunata in continuare
    te pup :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Tare interesanta reteta, cand am timp am s-o incerc.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce frumos e! Super!
    Imi place si tortul cu care ne intampini la inceput de pagina :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Totoro,mersi frumos.astept sa-l pregatesti:).Pupam si pe tine.

    RăspundețiȘtergere
  10. Flori,necesita timp doar la foi,ca restul merge usor.Succes si te pup.

    RăspundețiȘtergere
  11. Lavi,mi-a ramas 2 feli...le trimit virtual.mersi.te pup.

    RăspundețiȘtergere
  12. Gabita,mersi frumos...daca-l prestez,te sfatuiesc sa-l faci cu nuca in loc de alune..gustul de nuca este mai divin.te pup.

    RăspundețiȘtergere
  13. Irina,mersi frumoas.Da a fost delicios.te pup.

    RăspundețiȘtergere
  14. Mersi Amalia.Gustul mi-a placut,am facut 4 foi in loc de 3 :)si le-am copt in forma mare de 26 cm.Am vazut-o reteta pe situl lui Palachinka,dar nu m-am incumetat sa-l prestez,dar vazind al tau ce frumos este,am avut curaj :)).Mersi frumos

    RăspundețiȘtergere
  15. Mona,mersi frumos.Te servesc ca mai am 2 feli mari.te pup si eu.

    RăspundețiȘtergere
  16. Elisa,cu mare placere.Sper sa-ti placa.te pup.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ama,mersi frumos.te pup.
    va doresc la toate o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  18. Paradis draga ,da'ce bine arata!
    Cred ca ar merge si sub forma de prajitura ...ca tot se apropie sarbatorile si poate fac ceva nou.Te pup si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc Lissa.Eu cred ca merge si sub forma de prajitura,insa trebuie sa dublezi ingredientele:)...a treia zi parca-i mai buna.si eu te pup.

    RăspundețiȘtergere
  20. Nu ma pot abtine sa-ti spun ca pare-a fi minunat.

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc Maria.un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  22. O minunatie!!! trebuie incercat cat de curand :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Mersi Lory..o duminica frumoasa.te pup.

    RăspundețiȘtergere
  24. Tre bine arata tortuletul....yamii,deja l-am trecut pe lista...cat de curand il voi face si eu.Pup
    P.S Imi place tare mult blogul tau.:)

    RăspundețiȘtergere
  25. buna!am si eu o intrebare...are ceva daca nu fac foile si pun blat cumparat?

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna ALINA.Nu stiu ce sa-ti spun despre foile cuparate,dar poti sa incerci si sa-mi spui si mie cum ti-a placut.Succes

    RăspundețiȘtergere
  27. Ceau Paradis.Am facut tortul si a iesit super gustos.Multumesc pentru aceasta reteta si pentru toate celelalte retete.Salutari si felicitari pentru acest delicios blog.

    RăspundețiȘtergere
  28. Salut Alina.Ma bucur ca ti-a placut egipteana.Multumesc frumos pentru felicitari.Ai blog si eu nu stiu?O seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  29. Ceau Paradis. M-ai intrebat de blog, nu am -sant sa zic asa noua pe aici, cautatoare de retete interesante si imi place sa incerc retete noi,mai bine zis altceva. Nu stiu care v-a fi urmatoarea reteta,ca imi plac mai multe. Am sa te anunt, cand o sa incerc alta. Salutari si numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  30. tudor (fratele meu) e inebunit dupa tortul asta!!! si noua foarte mult ne place:*

    RăspundețiȘtergere
  31. tudor ( fratele meu) e inebunit dupa tortul asta!!si noua ne place f.f mult!!

    RăspundețiȘtergere
  32. Ma bucur ca v-a placut tortul Egiptean/sa va fie de bine..e si favoritul meu.O zi minunata.

    RăspundețiȘtergere
  33. buna. blatul nu se insiropeaza?

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna Dana.Batul nu se insiropeaza fiindca are nuca/alune si se topeste dupa 1,2 zile.

    RăspundețiȘtergere
  35. Da este exact ca in pozele cu hamburgeri unde poza difera total de realitate.
    Poate ar trebui specificat ca doar doua albusuri pentru fiecare foaie da ca rezultat o tarfaiala care se va lipi de forma chiar si cu forma unsa din plin cu ulei si va rezulta o placa dulce si atata tot.
    Apoi alunele macinate vor da nu alune macinate ci...unt de arahide ceea ce schimba total textura problemei.
    In fine sunt doar in stadiul incipient al tortului si cred ca mai e nevoie de inca doue sau trei foi ca sa iasa ceva cat de cat aratos.
    Doamne Ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  36. Ohabu,citeste bine retetele cap coada inainte sa arunci cu noroi,si vei vedea ca am mentionat ca facusem o portie jumate,iar cit despre hamburgeri,eu n-am nici o reteta decit turkey burger pe care o prestez mereu,si-mi iasa exac la fel ca in pozele cu pricina.Iti doresc spor la gatit si fara atitea nemultumiri.

    RăspundețiȘtergere
  37. si eu l-am incercat si a iesit foarte bun

    RăspundețiȘtergere
  38. De mult timp tot zic sa fac acest tort si mereu aman... Dar m-am decis, il fac weekend-ul acesta :)
    cu drag, Oana

    RăspundețiȘtergere
  39. Mie nu imi iese si nu inteleg dc...foile ies ft ft subtiri....de fapt cand dezlipesc foaia pt copt ramane o chestie aproape transparenta si nicidecum apta pt a fi folosita la un tort!Eu credeam ca trebuie sa iasa ca o bezea foaia (adica mai tare care apoi de la crema se inmoaie)dar nu a fost asa.Albusurile le-am batut bat, am respectat total reteta.Am asa pofta pe tortul acesta si nu imi iese.L-am incercat deja de 3 ori si am stricat aproape 20 oua.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Imi pare rau ca nu ti-a iesit:(.Nu inteleg de ce?Ce tava ai folosit?Incearca data viitoare cu o tava cu dimensiunea mai mica.Foile nu sînt groase..sînt subtirele(dar nu transparente)..Ale mele nu sau lipit(asta depinde de cuptor ul fiecaruia)..poate trebuiau Iasate putin mai mult la cuptor!.Am mentionat in reteta caci eu am preparat o portie jumatate(mi-au iesit 4foi..nu groase ci subtirele).si eu am avut emotii ,dar l-am reusit !..nu l-am mai facut demult:).Eu sper sa-ti iasa si Succes !Eu as vrea sa te ajut la prepararea acestui tort cu mare drag, :)dar cred ca locuim prea departe .o zi minunata!

      Ștergere
  40. Hei, iti multumesc frumos pentru raspuns. Cand il vad in poze asa mi se pare: ca are foile tari ( stii, gen "Albinita"). O sa mai incerc. Reteta nu are nici un fel de problema, foarte multe fete au folosit-o. Dar mie nu imi iese. Off, as vrea o feliura virtuala!

    RăspundețiȘtergere
  41. Buna,
    am preparat si eu acest tort super delicios.!!
    Va las linkul..sper sa va placa...
    http://eniskitchen.blogspot.com.es/2013/06/tarta-egipcia-tort-egiptean-egyptian.html

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite publicarea comentariilor necivilizate . Va multumesc !